Monday, June 7, 2010

Adios, Flagler... You will be greatly missed

My best friend, and the best damn drummer I ever played with, Ray Gilligan, passed away today at 1:47. He's in a better place now (probably jamming with Hendrix), but I'm really gonna miss him here. He was many things: The Flagler, Grey Meat (SB2), my Civilization Buddy... Life is gonna be a lot duller without him. I'm gonna get some whiskey and drink to his honor. I'm very proud to say he was a friend of mine.

Thursday, April 1, 2010

A Sad Day

Okay, I'm drinking heavily, so this might not make sense, but today I heard that my best buddy Ray is gonna check out. This is truly fucked! I'd always hoped that Ray's strength and humor would get him past his current ordeal with cancer, but it's not to be. Ray had taken to wearing a shirt the past few weeks that said "FUCK CANCER." I loudly echo that sentiment now.

Life ain't gonna be the same without my little buddy.

Wednesday, February 17, 2010

Read this and pass it on to any cop you might know!

Sorry that it's been a while since I've posted, but work has a strange way of draining the life out of one; plus Ray's health is deteriorating again, and that just plain sucks, but Mike Vanderboegh (one of the few heroes I have left) has posted an epic piece at his site, sipseystreetirregulars.blogspot.com. Please read it and, if you know someone in law enforcement, pass it on to them as well. They really need to understand the dynamics of today's perilous situation.

And while you're at it, pray for Ray. He really could use a miracle right about now...

Here's the site:

http://sipseystreetirregulars.blogspot.com/2010/02/choose-this-day-whom-you-will-serve.html

Now I need to drink heavily... okay, nothing new there...

Friday, December 18, 2009

One more for my mob!

That's right, brethren... tonight we welcome a new member to the fold. Say "Howdy" to Mike Suczinski, or as we call him around here, Mr. S. Admit it, it's easier to say, let alone spell...

Mike is one of our Poker regulars and one hell of a wood worker. He's the guy who built the beer trap featured on our "Trapped Like A Trap In A Trap" CD and for that major accomplishment, he earned the title of Yeoman. Okay, so it's a medieval title, but if you've ever seen Mike's shop, you'd know that medieval titles kinda fit him... very well. Mike is also the genius behind our monthly Gnome Shoots, some of which are available on YouTube. He is also responsible for the only two gnomes to survive more than an hour at my house: my Raider gnome (what a loser... sob...) and my Crazy Bill gnome, he of the upraised middle finger, manic glare and combat shotgun. Think of it as kind of a "Statue of Dorian Donohue," only without that cessation of aging thing, dammit!

Welcome to the asylum, Mike!

Bill

HUZZAH!!!

There's good news tonight! Ray came through the operation in great shape! The doc said he was able to get all the cancer out without affecting any major nerves or body functions. The surgical team did move some of Ray's pectoral muscle to his neck, but at last report, we won't be calling Ray "Nipple Neck" any time soon...

Thanks to all of you who prayed for Ray and helped make this operation a success!

And now I believe it's time for a celebratory drink! Uh... like it isn't time for that most any time around here...

HUZZAH!!!

Bill

Thursday, December 17, 2009

A Very Important Day

Today is a very important day... in more ways than one, even though they all have one central point: my friend, Ray.

Those of you who know me (and considering that there's only 3 or 4 readers of this damn thing limits that number to 1 or 2) know how important my music is to my life. Hell, if it wasn't for my band and the guys in it, I'd be somewhere up in the hills of Idaho right now, talking to myself (okay, I do that now... ), drinking copious amounts of Bushmill's (okay, I do that now, but I'm working on it... really... ), and doing one hell of a lot of long distance shooting with my arsenal (okay, note to self: must do this more... sans whiskey and self-discussion.). Yeah, the band is that important... and yet, that's just a minor point of why Ray is so important.

I've been playing in bands with Ray for damn near 15 years now. To put it bluntly, he's the best damn drummer I ever played with: fluid, on time, creative... the list goes on and on. But that's not the main point...

The point is (now THERE's an original segue... ) that Ray's also been one of the best, if not THE best, friend I've ever had. I could go on and on about all the great times (and really shitty times) we've had, but then you'd get bored, I'd get maudlin, then I'd get Bushmill's and then I'd miss work tomorrow... not a good thing. Let's just say that Ray is THE MAN. Oh, I could tell you about the time a good friend in the military sent me 2 liters of good German beer and what happened after, or the time Ray took a header in the parking lot of a club we'd just played at, and what happened after, or the time Ray started calling himself "The Flagler" and why... and what happened after, but I digress...

The main reason today is a very important day is that my best bud Ray is going under the knife today for cancer. Yeah, Ray beat lymphoma (which took Joey Ramone and others from us), but some damn melanoma got under his skin and gave him a tumor (which we nicknamed "Lumpy"), which is being excised today. The operation ain't gonna be an easy one, and there's a chance Ray could get really fucked over by it (loss of arm movement, loss of facial gestures, etc... ), but what really matters is that Ray survives. I can't even begin to imagine my life without Ray Gilligan in it. I could hang with Ray not being able to play, but I can't hang without hearing Ray say "Hey Homocidal, what's going on?"

So here's what I'd like all four or five of you to do: pray for Ray. Pray that he comes through this well. Pray that my best friend gets to keep on living (and hopefully playing).

Cuz that's what I'm doing...

Friday, November 6, 2009

False flag op or Psycho drugs gone wrong?

My condolences to everyone affected by the Fort Hood shootings. It does raise the question, though: was this a false flag op planned by Obongo, or was this just some sick fuck who's been on psychotropic drugs all his life? There are those who will say he did it because he's a Muslim, but that's wearing kinda thin nowadays. Yeah, some of those guys go ballistic the minute you refuse to believe that they have the one true god, but that doesn't ring true here.

If he was on the juice, then that fits right in with all the assholes that shot up their schools, which is a huge indictment on the psychiatric machine. Bad JuJu!

And if it's a false flag op, well then gang, it looks like the shit is getting ready to hit the fan... which is something I've been saying for some time now.

I pray all of you are safe and prepared (you can't have one without the other), and I hope the good Lord keep you safe in these "interesting" times.

Now, there's a bottle of Bushmill's calling my name... how it knows me is anybody's guess, but my guess is that it knows exactly what it's doing... just like the fuckers who are trying to ruin the great American Republic...

Bill